سایه روشن​های سفر هفتم رییس جمهور به نیویورک؛احمدی نژاد به دنبال اهداف بین‌المللی است یا داخلی؟
» جزئیات دیدار احمدی نژاد و مرسی ( 1391/6/9 )
» احمدی‌نژاد ریاست جلسه «نم» را به نوری مالكی سپرد ( 1391/6/9 )
» پیام کتبی پادشاه عربستان به مقام های ایرانی ( 1391/6/9 )
» هاشمی: برنامه حذف یاران انقلاب ادامه دارد ( 1391/6/8 )
» حاشیه‌های ملاقات رسمی بان‌كی‌مون با رییس مجلس در بهارستان ( 1391/6/8 )
» 200 كماندوی انگلیسی به همراه نیروهای ام.آی.6 و سیا وارد سوریه شدند ( 1391/6/8 )
» رئیس‌جمهور کره شمالی به ایران آمد ( 1391/6/8 )
» مرز ايران با شمال عراق بسته شد ( 1391/6/7 )
» پیشنهاد تشکیل «ستاد فراقوه‌ای» یا ارسال سیگنال برای بحرانی نشان دادن شرایط داخلی!؟ ( 1391/5/28 )
» واکنش کاخ سفید به سخنان احمدی‌نژاد ( 1391/5/28 )
» پاسخ ایران به بحرین درباره بازگشت سفیر پاسخ ایران به بحرین ( 1391/5/28 )
» حمله به سفارت روسیه در انگلیس ( 1391/5/28 )
» نسخه چاپيارسال به دوستان سالک و زارعی نواب اول و دوم رئیس حدادعادل رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس شد ( 1391/5/26 )
» نسخه چاپيارسال به دوستان رهبر معظم انقلاب در دیدار جمعی از آزادگان کشور: زائده دروغین و جعلی صهیونیس ( 1391/5/26 )
» نسخه چاپيارسال به دوستان احمدی‌نژاد در دیدار با رییس جمهور ترکیه مطرح کرد انتقاد از مواضع ضد سوری بر ( 1391/5/26 )
» حاشیه های مراسم افتتاحیه اجلاس فوق العاده سران كشورهای اسلامی ( 1391/5/26 )
» دمشق خبر سقوط يك فروند جنگنده سوری را تاييد كرد ( 1391/5/26 )
» بيانيه ارتش به مناسبت روز قدس ( 1391/5/26 )
» بورس 7 تا 11 شهریور تعطیل است ( 1391/5/26 )
» بهنوش بختیاری هم خواننده شد! ( 1391/5/25 )

سایه روشن​های سفر هفتم رییس جمهور به نیویورک؛احمدی نژاد به دنبال اهداف بین‌المللی است یا داخلی؟

, 11:42 | نويسنده : aysoda |

دسته بندی : <-PostCategory->


 اگرچه حاشیه های رسانه ای احمدی نژاد در سفر به سازمان ملل  مطلب جدیدی نیست و رسانه​های جهان مسائل مطرح شده توسط رئیس جمهور کشورمان را همواره در این سفر به سوژه​ای رسانه​ای تبدیل می کنند اما شاید بتوان گفت که بعد از 6 بار حضور در نیویورک و انواع و اقسام بمب​های خبری در حاشیه هیات ایرانی حاضر در سازمان ملل، به نظر می رسد وجهه خارجی و بین المللی سفر هفتم برای دولت کم اهمیت تر از مدیریت جریان اخبار و اطلاعات رسانه های داخلی باشد.

احمدی نژاد و هیات همراه که متشکل از 4 وزیر، 2 معاون رییس جمهور و 2 مشاور رییس جمهور هستند در حالی راهی این سفر شده اند که در داخل اختلاس 3000 میلیارد تومانی نقل هر محفلی است. بسیاری پیش از جلسه غیر علنی دیروز مجلس انگشت اتهام را به سوی عناصری در داخل دولت نشانه رفته بودند اما پس از جلسه مجلس موضوع «دخالتهایی» جدی تر شده است.

رئیس جمهور پیش از عزیمت به نیویورک در جمع خبرنگاران درباره اهدافی که در این سفر دنبال می کند گفته بود: همان طور که می دانید مجمع سازمان ملل متحد بالاترین مرجع تصمیمی در جهان است، البته ایده تشکیل سازمان ملل یک دستاورد تاریخی است و قرار بود این سازمان مرکزی باشد، برای همدلی ملت‌ها و دولت ها در فضای عادلانه و این که تمام ملت‌ها و دولت‌ها در مدیریت جهانی مشارکت کنند، ولی این ایده محقق نشده است و بخش‌های اصلی سازمان ملل متحد در سیطره گروه اقلیتی قرار دارد.

سخن گفتن از تاریخ و ساختار سازمان ملل، شیوه مدیریت جهان، گفتمان عدالت خواهی در جهان و سخنانی از این دست همه و همه مطالبی است که در سفرهای پیشین هم بر آن تاکید شده بود و این سوال را در ذهن بر می انگیزاند که اگر قرار است این سفر تکرار سفرهای پیش باشد و دستاورد جدیدی نداشته علت حضور بلند پایه ترین مقام اجرایی کشور در این سفر چیست؟ حضور چهره های حاشیه ساز دولت نظیر اسفندیار رحیم مشایی و حمید بقایی و علی سعیدلو از یک سو و حضور برخی وزرای غیر مرتبط مانند وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی یا وزیر نیرو در این سفر خود سوال های دیگری را نیز بر می انگیزاند.

طبق برنامه پیش بینی شده، سخنرانی در صحن مجمع عمومی سازمان ملل، مصاحبه با رسانه ها و شبکه های مختلف تلویزیونی آمریکا و برخی از کشورهای دیگر از برنامه های رئیس جمهوری در جریان سفر به آمریکا و شرکت در نشست سالانه سازمان ملل است. همچنین 10 گروه دانشجویی از ایالت های ویسکانسین، تگزاس، یوتا و نیویورک و همچنین 50 نفر از اساتید برجسته دانشگاههای کلمبیا، هاروارد و نیویورک با آقای احمدی نژاد دیدار و گفت وگو می کنند.

البته احمدی نژاد نیویورک را به مقصد تهران ترک نخواهد کرد. هواپیمای رییس جمهور پس از نیویورک به ونزوئلا خواهد رفت تا پیوند برادری دو رییس جمهور مستحکم تر از گذشته شود. رییس جمهور پیش از عزیمت به نیویورک در این باره گفته بود: بعد از سفر به نیویورک، به ونزوئلا خواهیم رفت و در آنجا کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور برگزار می‌شود. رابطه دو کشور رابطه ویژه‌ ای است و آقای چاوز نیز انسانی شجاع و انقلابی هستند.

محمود احمدی‌نژاد در بدو ورود به فرودگاه نیویورک در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در حال حاضر سازمان ملل در سیطره چند قدرت بزرگ قرار دارد، ضمن انتقاد از اعمال نفود آمریکا در این سازمان گفت: چرا برای حضور در سازمان ملل باید از آمریکا ویزا دریافت کرد؟ آمریکا نیز باید مانند سایر اعضا باشد.

طبق برنامه پیش‌بینی شده، سه‌شنبه به وقت امریکا رئیس جمهور با سه رسانه به صورت جداگانه مصاحبه و گفت‌و‌گو خواهد داشت. ایسنا در این باره نوشت: رییس‌جمهور همچنین فردا در مقر سازمان ملل با روسای‌جمهور بولیوی، کومور، سنت وینست و گردنادینس دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

سفر رییس جمهور با هر هدفی در داخل کشور و خارج مرزهای ایران تاثیرات خواسته یا ناخواسته خود را خواهد داشت. برخی از منتقدین دولت بر این باورند که اگر سفر احمدی نژاد به سازمان ملل هیچ فایده ای برای وی نداشته باشد دست کم به مدیریت رسانه ها پیرامون اتهامات اخیری که به دولت وارد شده کمک خواهد کرد تا «پاکترین دولت» بتواند حاشیه و بحران را پشت سر بگذراند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها: <-TagName->